Odbor za obrazovanje CANU, međuodjeljenjski odbor, organizovao je Okrugli sto „Položaj stručnih saradnika u svjetlu novih programa“, koji je održan 15. novembra 2024. godine, u Crnogorskoj akademiji nauka i umjetnosti.
Uvodno izlaganje imao je akademik Slobodan Backović, predsjednik Odbora za obrazovanje CANU. Moderatorka Okruglog stola bila je dr Tamara Milić.
Učesnici ovog okruglog stola bili su: dr Tamara Milić, Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija, „Uloga i pozicija psihologa, drugih stručnih saradnika osvijetljena izazovnim situacijama i reformskim procesom – nalazi istraživanja – procjena uticaja COVID-19 i potreba za TES, i potreba za strategijom reforme sistema obrazovanja i vaspitanja“; Zorica Minić, Ispitni centar, Podgorica, „Kako stručni saradnici opažaju svoj položaj u obrazovnom sistemu – prikaz istraživanja“; Sreten Lutovac, Gimnazija „Panto Mališić“, Berane, „Novi program inspirisan srednjom školom“; Katarina Vučinić-Marković, OŠ „Vuk Karadžić“, Podgorica, „Uloga pedagoga i izazovi u radu tokom planiranja, praćenja i vrednovanja nastavnog procesa u kontekstu stalnih promjena u obrazovanju“; Anita Marić, Zavod za školstvo, Podgorica, „Uloga stručnih saradnika u poboljšanju vještina čitanja i pisanja (zasnovano na dokazima iz nalaza istraživanja).
Ciljevi Okruglog stola su:
- prepoznavanje kompetencija stručnih saradnika kroz savremenu paradigmu rada, od individualnog oblika rada, cjelokupnog razvoja i dobrobiti učenika do timskog rada – sistemska orijentacija kroz razvoj škole kao cjeline;
- afirmacija istraživačke orijentacije u radu kroz aktivnu uključenost u proces planiranja, praćenja procesa nastave i učenja, unapređenja i vrednovanja rada;
- jačanje stručnih kompetencija nastavnika i savjetodavna podrška u radu nastavnika, posebno pri uvođenju novih nastavnih metoda učenja i inovacija u obrazovanju;
- znatno veća brojčana zastupljenost stručnih saradnika u odnosu na postojeće normative u obrazovno-vaspitnim ustanovama u cilju njihovog razvoja i veće podrške učenicima u stvaranju sigurnog i podsticajnog okruženja za učenje.